2012. július 27., péntek

1 nap Bukittinggiben

Múlt hét vasárnap lehetőségem nyílt közelebbről is megtekinteni Padangtól mintegy 2 órányi buszútra lévő városkát, Bukittinggit. Már a neve is megnyerő, a helyről nem is beszélve! Most először próbáltam ki a városok közötti tömegközeledést. Megdöbbentő, mennyien beférünk egy 8 személyes minibuszba. A központtól 15 percre végül megpillantottam amiért mentünk, a Ngarai sianok kanyont. A látvány egyszerűen mesés. A térbeli magasságok és mélységek egyszerűen lényűgözőek, nem véletlenül mondják Nyugat-Szumátra egyik turistaparadicsomának. 



Kanyon 1


Mások is nézelődnek rajtunk kívül:)

Már majdnem körbesétáltuk a kilátót, mikor megpillantottam egy festőműhelyt. Már évek óta nem fogtam ecsetet. Felüdülő érzés volt újra ebben a közegben lenni. Érdekes, hogy több ezer km-t utaztam azért, hogy rádöbbenjek mennyire hiányzik. Amint átléptem a küszöböt tudtam, itt megtalálom álmaim festményét. Hát így lett!:)
Miután kigyönyörködtük magunkat, a kilátó mellett találtunk egy barlangot. Kuala Lumpur után kicsit csalódás volt, nem erre számítottam. Mikor beléptünk a helyre, nem telt el fél másodperce se, de hatalmába kerített egy nagyon fura érzés. Olyan, mintha katakombába sétálnánk le a lépcsőn. Mint kiderült ez egy mesterséges alagútrendszer a város alatt, ami védelmi célt szolgált. Nagyon sokan haltak meg idelent éh- és szomjhalálban. Mivel az indonézek komolyan veszik a szellemek létezését, ez tiszteletbe tartva, nem merészkedtünk messzire. Mindemellett sietnünk kellett, mert imaidő volt. Míg útitársaim felkerestek egy mecsetet, addig én elidőztem a Jam gadang - holland torony környékén. Alig hittem a szememnek, Indonéziában itt találtam először turista információs pultot:)A Szumátrára jellemző építészeti stílusjegyek Buggittingiben is úton-útfélen megtalálhatóak.



Jam gadang - Holland torony


Miután újra együtt volt a csapat elindultunk a vidék legszebb állatkertje felé. Észre se vettük, gyorsan elrepült néhány óra a nézelődéssel. Következő utunk a helyi piacra vezetett, ahol minden sarkon "krékerhegyek" tornyosultak. Még javában böjt ideje volt ezért, én kóstoltam végig a palettát. Végül 1 kg-nyit sikerült összevásárolni estére.


Bukittinggi állatkert



Hát ez nem jött össze:)

3 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam hogy festettél :) Mesélj erről, tudsz képeket mutatni?

    VálaszTörlés
  2. Volt egy elég kreatív korszakom középiskola elején. Már nem nagyon tudnék mutatni, szinte mindet elajándékoztam:) Talán, ha újra ihletet kapok lesz mit:P

    VálaszTörlés
  3. Na, művésznő, én is kíváncsi lennék Rád :) Tényleg csodás ez a kanyon, megnézném szívesen magamnak :)

    VálaszTörlés