2012. július 12., csütörtök

Kuala Lumpur - 1

Felejthetetlen pillanatok Kuala Lumpurban

Újabb holtidőm akadt, jelenleg szombat hajnali 3:00 van (otthoni idő szerint péntek 21:00). 4:00-re hívtam a star shuttle-t, hogy folytassam utam tovább Padang felé. A szerda estét is beleszámítva negyedik napja vagyok Kuala Lumpurban. Részben a jetlag-nek köszönhetően nem aludtam többet 8 óránál érkezésem óta, ami feltűnőmód nem visel meg.

Malajzia
Rövid kitekintés
Kulturálisan színes délkelet-ázsiai szigetország. Sokáig Hindu-maláj birodalom volt. Az elmúlt közel 400 évben kisebb nagyobb megszakításokkal portugál, holland, angol és japán fennhatóság alatt állt. 1957-ben vált az ország függetlenné, majd Észak-Borneó csatlakozásával és Szingapúr kiválásával elnyerte jelenlegi formáját. A lakosság nagyobb része (62%-a) maláj (ebből 12% ómaláj bennszülött), kisebb része főként indiai és kínai származású. Hivatalos nyelv a maláj,de sok esetben az angolt is használják. 
Fővárosa: Kuala Lumpur
Pénznem: Ringgit (RM vagy MYR)
Közlekedés: baloldali
Szomszédos országok: Thaiföld, Indonézia, Brunei, Szingapúr, Vietnám és a Fülöp-szigetek.

Tegnap nagyon mozgalmas napom volt. A város tájokozódás szempontjából igazi kihívás, alig találni párhuzamos utcákat. Még a központba menet minden rendben volt. Először a tornyokat néztem meg, ahol rengeteg turistát látni, majd sikeresen eltájoltam magam, aminek köszönhetően újabb ismeretségre tehettem szert. 

Petronas - ikertorony 

Épp a térképet forgattam, mikor odajött hozzám egy kínai lány (mint utóbb kiderült hölgy), hogy segítsek neki. Hát, nem akartam mondani, hogy rám is rám férne egy kis segítség, végül együtt folytattunk utunkat. Mint megtudtam épp tárgyalásra jött, de csak estétől volt elfoglaltsága. Foglalkozását tekintve az egyik legnagyobb gyógyszergyár kínai kirendeltségének a vezetője, és egy rák elleni gyógyszer kifejlesztésében is aktívan tevékenykedik:). Ebédre Fujian tésztát ettünk, valamint sült bordát valami édes öntettel. Ezt követően elsétáltunk a Sutlan Abdul Samad épületéhez, majd bejártuk a Masjid Jamek mecsetet. A mecsetben minden nőnek kötelező teljesen elfednie magát, így én is kaptam egy lila ruhát kék kendővel. Nem egészen félnapot töltöttünk együtt, majd délután egyedül folytattam utam először a bazárba, majd a nemzeti mecsethez. 

 Masjid Jamek mecset


Masjid Jamek mecset belsőtere

Sultan Abdul Samad

Folytatás: vasárnap hajnal, indonéz idő szerint 00:23 (otthoni idő szerint 19:23)

Elég szövevényes átjárok vannak az kocsiutak felett. A nemzeti mecsethez vezetőt pont lezárták egy szakaszon, így esett, hogy át kellett mennem egy főúton, ami 2x 3 sávos volt, valamint a vasúti átjárókon, ahol új útitársam akadt, egy magyar származású svájci lány személyében. Többnyire angolul beszéltünk, egyszer-egyszer tértünk át magyarra. Közel 3 hónapja úton van, és még 3 hónapot fog eltölteni a környéken. Sajnos a nemzeti mecsetbe turista nem léphetett be, de ennek ellenére körbejártuk a helyet, és benéztünk ahova csak lehetett. Mivel mindketten egésznap várost néztünk, így jól esett megpihenni a kínai negyedben (Chinatown) egy mangó juice erejéig. Nem messze a bártól, kb. 4 perc sétára megnéztük a Sri Mahamariamman hindu templomot, ami nagyon megnyerő a színes belsőterével. Leültünk az egyik oszlop tövébe, és magunkba szívtuk a hely lenyűgözőerejét. Este együtt vacsoráztunk Sandrine ismerőseivel, akik épp Thaiföldről érkeztek.

Sri Mahamariamman hindu templom

Hazaérkezésem után észrevettem, hogy minden elektronikus kütyűm kezd lemerülni. A jóhír, az volt, hogy minden töltőt betettem a táskába, a rosszhír viszont, hogy itthon csak az indonéz áramellátást vettem figyelembe, a malájt nem… így konverter után kellett nézem hajnali 2 magasságában, ami elég esélytelennek látszott. Sajnos a recepción már nem volt senki, de egy arab srác készségesen a segítségemre sietett, így nem maradtam fényképező, telefon és netbook nélkül a hátralévő egy napra. Aludni nem nagyon lehetett. A környék nagyon zajos, mivel Bukit Bintang az éjszaki élet központja. Itt található a hotelek és kaszinók zöme, igazi turistaparadicsom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése